måndag 13 augusti 2018

Ett skott i natten

I går kväll såg jag en film med Tom Cruise. Det var full rulle i hela filmen. Påminde om en Bondfilm men jag har aldrig gillat Tom Cruise så där jättemycket. Tacka vet jag Sean Connery, Roger Moore och Pierce Brosnan. 
Fast sambon har skaffat en ny box till Comhem. Den är inte inspelningsbar utan man får se det som finns. Det är sällan det som jag vill se finns då jag har tid att sitta ner i lugn och ro. DVS på kvällen. 

 Jag vaknade mitt i natten av ett skott inifrån Nackareservatet. Det är inte första gången jag hör skott mitt i natten, från skogen. Nåja, antagligen var det filmen som skapade min dröm. Jag somnade om men drömde att jag gick upp och ut i skogen. Månen lyste starkt och jag smög fram mellan granar och trädrötter. Plötsligt såg jag en stugknut, en stuga jag aldrig sett förut där i skogen. Det lyste svagt från ett fönster. Jag smög fram och tittade in. Det låg en skadad kvinna på golvet. En man stod med ett vapen i handen. Han lyfte upp kvinnan och bar ut henne till en bil som stod på baksidan av huset. En väg som jag heller aldrig sett förut. 
Jag han se reg. skylten innan bilens motor startade och bilen försvann. (skylten är fejkad) Jag såg även att bilen var en grå Mercedes . Bilen var från Estland Sedan vaknade jag av att det luktade avgaser i rummet. En grävmskin förde oväsen från baksida. De håller på att försöka fixa grunden på vårt hus. Jag klev upp och stängde fönstret. Insåg att jag kanske skulle skriva en roman.....vem var kvinnan, vem var mannen och vem var jag....som nu skulle till Estland då jag kollat upp reg.skylten bilens ägare och hemmort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar