lördag 29 september 2018

Vad gör jag för fel

Jag gillar inte Viktväktarnas nya program. Jag behöver nog mer restriktioner(mer vägledning) om jag ska lyckats ta mina sista kg. Visst har jag under sommaren lyckats gå ner 1 kg till men jag är trött på kycklingfilé och jag har under 1 1/2 år tagit mig genom de flesta recept. Då tar jag paus. I början blev den ett litet onyttigare mål! Nu har jag ätit det som fallit mig in en veckas tid. Lättlagat. Jag slipper stå i köket, eller kolla recept.(fast det har jag gjort ändå) Fast jag är inte nöjd. Jag får höra från omgivningen att jag borde vara nöjd med min vikt.
Jag vill ju bara komma till målvikten….bli guldmedlem och kunna gå på möten när det passar mig. För då det är gratis. Det är inte bara det jag är trött på. Jag är trött på att inte duga till som jag är. Det är nog det som gör att om jag bara får den rosa kappan så blir jag lycklig! En illusion! Bara jag får flytta så blir allt bättre. Ett nytt liv eller..... Det är gränsfall att tänka så fortfarande. Jag borde inte behöva tänka så...att jag inte duger till. Jag borde leka med barnbarn och baka bullar. Bo i ett fint hus med mannen jag älskar och ge mina barn allt det de behöver. Fast jag har vänner och bekanta kvinnor som äter mediciner för att de är deprimerade. För at de inte tycker att de duger till heller. Hur ska jag kunna tycka att jag duger som jag är fast jag inte lyckats med att fånga drömprinsen och halva kungariket? Varit en drömmamma till barnen och har haft ett bra yrke. Att inte tycka synd om mig själv för att det inte blev så...….kanske ska jag skita i att försöka vara duktig? Ta en sup och vara glad!!
Vad är målen folk sätter upp för sig själva? Livet är så kort. Det bara rullar på fortare och fortare. Visserligen dricker jag inte. Jag röker inte! Jag borde duga som jag är. För jag är snäll och hjälpsam med det jag klarar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar