söndag 26 augusti 2018

Tankar en kylig måndag morgon



I går hade jag besök av min bror med hustru och yngste sonen Ville. De hade med sig lite leksaker till min dotters son Wilde.
En tågbana och hockey klubbor i plast. Som deras barn haft mycket roligt med.
Fast det dröjer nog ett tag innan Wilde leker med hockey klubborna. Jag spar leksakerna i källaren.

Nej! det gör jag inte för där ska Svenska Bostäder renovera, Klart vintern 2018/19. Vi har tömt vårt förråd och ställt kartonger i garaget. Fast det är det ju inte alla som har. Det bor mycket gamla människor i vårt hus. Som inte kan packa kartonger och magasinera dessa.
Jag hade en plan på att sätta upp en lista för på skrivning i trappen, som protest mot dålig information. Fast som sagt jag fick besök i går, Tiden bara rinner i väg. Vaknar hunden ska ut. Hinner dricka kaffe och sedan ut igen.
Nu är det 2 veckor som lilla Nellie ska vara här. Efter att ha lekt med Ville i går....kom hon i håg sina leksaker. Tog en av dem och gick omkring med den ett tag. Sedan tog hon den till sin låda och gjorde den till sin bebis. Så jag fick sängen för mig själv. Övergiven! Barn och hundar får egna bebisar. Vi gamla får ta hand om oss själva under tiden.

Gammal och gammal, det kan väl diskuteras. Eller resoneras om. Lite mera likgiltig för saker och ting än tidigare. Liksom orkar inte vara så på hela tiden. Det är mycket som blivit trist och tråkigt och tankar som.... men det har jag redan gjort så många gånger.
jag vaknar på morgonen och det känns som filmen måndag hela veckan. Det gjorde det förr också ibland men nu här så borde varje dag vara viktigt. För tänk om man blir sjuk gamling. Det går ju så fort!
Fast jag skulle inte vilja vara mitt i livet heller nu med all turbulens runt valet, klimatförändringar och tankar på all kriminalitet.
Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe innan det blir kallt. Gomorgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar